2013. március 20., szerda

Houston - nincs semmi baj :)

Már egy jó ideje nem írtam semmit. Ennek több oka is van, de első sorban a fáradtság miatt, most viszont igyekszem pótolni a hiányt, és szépen sorban mind a 4 napról értékelhető bejegyzést kívánok írni.
Kezdjük is az első elhanyagolt nappal.
Houston, 28 fok árnyékban.
New Orleans-ból mocsaras lápso vidéken keresztül eljutottunk Houston alá, aho egy Super 8 nevű motelban szálltunk meg. A szállásunk neve ne tévesszen meg senkit sem, volt olyan, mint egy 3 csillagos szálloda, minimum.
Az emberek továbbra is kedvesek, mindig vidámak.
A reggelinket a motel melletti Denny's-ben költöttük el. Itt ettem előszört amerikai palacsintát, juhar sziruppal, nem mással, és eldöntöttem, hogy otthonra is kell egy amerikai palacsinta sütő.
A pincér csaj (60 és a halál között) nagyon megörült, mikor megtudta, hogy Magyarországról jöttünk. Elemsélte, hogy a nagyapjának a testvérének az unokatestvérének a bejárónőjének a kutyájának az előző gazdájának a fogorvosa fiának a feleségének a bátyjának a sogornője egy magyar pasihoz ment hozzá, és ez most milyen jó.
Ezután mikor a számlát kértük, adott egy kis fecnit, amit neki vissza kellett volna vinnie, és mikor meglátta, hogy el akarom tenni, gyorsan kitöltött nekem egy másikat, csak úgy, mert magyar vagyok, és mert az emlékek fontosak.
Ezután mentünk tovább Houstonba a NASA központjába. Természetesen tárt karokkal fogadtak engem.
Egy 'Neptune' /gyk. Neptunusz/ nevű elektromos kis vonatbusszal mentünkm körbe, ahol a Holdra szállást és az űrutazás történtetét mutatták be, majd láttunk egy nagy űrhajót is.
Az egész NASA "egyetlen nagy város". Minden projektnek külön épületet emelnek, és több mint 10 ezren dolgoznak ott összesen, akiknek az átlagéletkoruk 26 év. Az legidősebb ott dolgozó ember 30 éves.
Ezen kívül található még ott egy csomó "űrös" játék, mint pl angry birds space, különféle játszóterek, meg hasonló dolgok.
A NASA után mentünk a reptérre, ahonnan LAs Vegas-ba folytattuk utunkat. A repülőről Phoenix felé nagyon szép dolgokat láttunk a sivatagban, amelyekről kiváló légifotó készült.
Ezzel a pár sorral zárom is a NASA-t, hiszen még sokat kell írnom. :)